tisdag 21 september 2010

Bittra människor är svåra...

Inleder med ett: 

 Bittra människor är svåra människor! Kan man inte hjälpa människan att släppa det bittra, är det bättre att släppa den bittra människan!

Det tar för mycket av min egen energi att ha dem runt mig. Sådärja, nog sagt om detta...

Imorgon hade det ju suttit fint med sol och lite höstvärme men just idag känns det inte helt troligt. Ska försöka märka upp lite mer tll helgens second-hand försäljning genom Öppna Förskolan. En försäljning som återkommer varje höst och vår och där allt möjligt som hör barn och graviditet till finns till försäljning. 20% av varje såld vara går till ÖF och pengarna samlas till någon form av evenemang där så många barn som möjligt kan få ut något av det. Den här gången ska jag sälja lite vinterplagg och Gracos bilstol med tillhörande shoppingvagn... Ska kika lite efter bra overaller till dagis åt grabbarna.

Nu ikväll har pappa och Tobbe hållit på och fortsatt jobba för att färdigställa garaget. Nu händer det grejer där inne och jag tror inte att det alltför länge innan bilen kan köras in. Duktiga Tobbe-Mannen!

Det är bara tisdag än men jag har redan börjat se fram emot helgen, second-hand försäljning, hästvaktande åt en vän, partaj (av ingen annan anledning än att det är för lite partaj helt enkelt), middag med bla. Johanna ( http://karleksallen.blogspot.com/ ), hemmamys, busiga barn och kanske rent av en lugn stund däremellan!

Finns det någon av er som läser som är ute efter foderhäst över vintern och en bit in i vår så finns det en trevlig valack i stallet. En reslig herre som tränas regelbundet i både dressyr och hoppning. Stor, snäll och trevlig!

Nu säger jag "-Tack för idag", kram på er...

1 kommentar:

  1. Ja om man hade lite extra tid åt de underbara djuren!:( Finns inget bättre!Kramar

    SvaraRadera