måndag 20 september 2010

Ett inlägg med en aning hästdoft!

Idag när jag svängde in på stallplanen så sken solen riktigt ordentligt. Att kliva ur bilen vid ett sånt tillfälle kan inte annat än göra mig så nöjd med tillvaron. Sol, stall och härliga höstdagar är en grym kombination! Våra hästar är totalt 8 stycken i flocken och det har alltid gått bra att ha de på det viset, de har en bra flocksammansättning och ordentliga ytor att traska runt på.
Just idag så låg fem av dem i solen medans de andra tre höll koll (för er som inte har någon hästkoll så är de flyktdjur och förlitar sig på att minst en har koll efter faror i omgivningen). Min lilla Bling-Bling var en av dem som låg utslagen. Hon är riktigt cool, jag kan gå hela vägen fram, sätta mig bedvid - klia henne över hela kroppen i några minuter för att sen be henne kliva upp. Resten av flocken ligger/står kvar och hon traskar efter mig utan grimma och grimskaft upp till stallet. Jag öppnar stalldörren och hon traskar rakt in i sin box! Hon är bara så nöjd med tillvaron känns det som! Nu står hon uppe i stallet alldeles ensam och äter lite kraftfoder... Släpper ut innan jobbet.
Kan man annat än vara nöjd med en sådan individ i sin ägo?!

För övrigt så har jag bestämt mig för att göra den här veckan till en bra vecka, ni vet viljans kraft ;) Hoppas att ni får en bra dag...



Fotograf: Emma Eriksson

3 kommentarer:

  1. Myshäst! Lenas hästar är lata, härom veckan när vi kom tillbaka från ridtur låg ALLA hästar i hagen ner; föis, årigen, mammahästen och plastpappahästen ;) Dock reste sig mammahästen och såg väldigt skyldig ut när vi kom ;)

    SvaraRadera