söndag 12 september 2010

Lattemama, jajjemen!

På riktigt så känner jag mig värd en latte på kvällskvisten... Vilken rolig helg vi har haft! Den har innehållit allt ifrån prinsessor och riddare, snickerier och utejobb, nya bekantskaper, övernattning (en halv sådan), givetvis en hel del hästerier och en ruggigt rolig 30-års fest!

Minstingen Aaron var ju bjuden på prinsesskalas och övertalades till slut att kliva i riddardräkten. Grym kille, han var såå fin! Tobbe och William ägnade istället sina timmar ihop åt att snickra på trappen där det har hänt en hel del i helgen, börjar ana hur det skulle kunna se ut när det är klart. Efter kalaset så lämnades grabbarna ner till ett par vänner där de huserade fram emot småtimmarna på lördagsnatten eftersom Tobbe och jag var bjudna på 30-års skiva. En skiva som bjöd på så mycket lajbans!!!
För att inte gå in alltför mycket på detaljer så vad sägs om en sammanfattning?
Sushi/Sussi och helt galna soyaflaskor, bag-in-box, nya bekantskaper, förtroliga samtal på toaletten, studsmatteSM, vägkritor, skrattattacker, Wii Dance och en trasig taklampa! Tack som tusan för en ruggigt rolig kväll Anne.

Söndagen åkte jag och min kloka lilla häst till ridhuset med (stor) hjälp av E. Väl där bestämmer vi oss för att strunta i att ta fram hinder eftersom ridhusbotten är för lös för att löshoppa. Istället letar vi fram lite sånt som kanske skulle kunna få en unghäst att "haja till" och backa undan ifrån....men nej då, hon ställer sig mitt över och på allt det där "otäcka"! Iskall...

Riddare på prinsesskalas!
Nu är det alltså chillmode med en latte innan det är dax för sängen. Hoppas ni haft en bra helg! Tack och godnatt.   

1 kommentar: