tisdag 7 september 2010

Lutar mej tillbaka och laddar för en dag med blandad kompott!

Godkvälls!
Imorgon har detta krypin i bloggvärlden funnits i 1 vecka och jag håller som mest på att försöka "lägga ribban" på vad jag vill ha för slags innehåll. Vad jag känner att jag vill dela med mig utav och vad jag ev. vill inrikta mej på... Tror kanske att det kommer mer naturligt såsmåningom så fram till dess får det bli lite av varje helt enkelt!
Ni som kikar in och har lite mer erfarenhet om det här med bloggeriandet kanske har lite vett och etikett-regler att dela med er av, finns det någon oskriven regel bloggare emellan?

Imorgon har jag och grabbarna ledigt och det är inte tokigt alls. William, 4-åringen, visar ganska tydligt emellanåt att det är dax för lite egentid med mamma eller pappa på egen hand utan sin lillebror... Så imorgon har jag lovat att han ska få följa med till djursjukhuset där en kompis ska på återbesök med sin häst. Han har börjat tycka att det är väldigt kul med pysslet runt hästhavandet och jag tror att han kommer att tycka att det är spännande.

Håll en tumme för att Katta kommer ifrån Mälarkliniken med en helare och liiite lättare häst än sist ;)

Katjing!

3 kommentarer:

  1. Jag vet inte hur andra bloggare gör. Men själv skriver jag för mig själv. För att lufta känslor och skriva upp sådant som hänt.
    Det JAG tycker är viktigast är att komma ihåg att det är man själv som bestämmer vad som ska stå och inte lyssna för myckt på andra!

    Jag hoppas på mycket hästigt att läsa om :)

    SvaraRadera
  2. Tack Madde! Lite hästdoftande inlägg ska det väl absolut gå att ordna... Ha det fint.

    SvaraRadera
  3. Hej, hej!

    Etikett-regler för bloggare? Nja, pja, tja, man kan vara personlig utan att lämna ut sig själv och andra. Man ska hålla på sin integritet.

    En grej till: Att ha en blogg nuförtiden kan leda till att man kan tjäna lite pengar på den - som affiliate som många bloggare är (bl.a.jag). Länka därför inte till företag helt gratis. Vänta i stället två, tre månader tills du känner dig hemma med funktionerna här och sök sedan med din blogg till ett nätverk. Det finns många. Jag kan tipsa om TradeDoubler och Frossle. De är bra! Adtraction har jag gått med i ganska nyligen och de verkar också bra!
    När man blivit godkänd med sin blogg i ett nätverk kan man kolla där vilka företag som finns och själv välja ut annonser: man hämtar koder och lägger in på sin blogg där man vill ha dem. Koderna blir när man sparat till klickbara bildannonser.

    Men en blogg får inte bli krystad så att man anpassar sig efter läsare (och annonsörer). Det är de som ska greppa bloggaren och inte tvärtom.

    God natt! Sov gott!

    SvaraRadera