torsdag 7 oktober 2010

?

Hmmm... Hur gick det där till? Måste ha valt att ha bilden lite väl stor, eller?




Här sitter jag för tillfället och skriver listor... En för vad man kan tänkas behöva för en helg på SPA och en för vad våra små hjärtan behöver hos farmor och farfar. Det enda Wille verkligen vill ha i sin väska är sina arbetsbyxor och jobbarjacka (Fristads) för han har planerat att jobba med farfar i helgen! Han älskar att sitta med farfar i maskinerna och har på det viset samlat till sina första löner. Löneutbetalningarna har han sparat i sin plånbok och likaså lillebror... I veckan tyckte de att de samlat nog och bestämde sig för att nu var det dax att kolla om de kunde hitta något i leksaksaffären! Givetvis hittade de litegrann och både två gick väldigt nöjda, med varsin plånbok i näven fram till kassan och betalade. William upplyste kassabiträdet att de minsann jobbat för sina pengar och att det var lönen det betalade med, han var så stolt!
Så det är klart att arbetskläderna ska med ;)

Nu ska jag dricka upp mitt te och avrunda kvällen...
Sov gott kompisar, kram på er alla!

2 kommentarer:

  1. Kul med TVÅ farmödrar: "hos farmor och farmor." :)
    Av mig finns det tyvärr bara EN, så jag är ganska unik som mormor :)
    Ha det fint!
    / Mamma Mamma

    SvaraRadera
  2. Visst är de härliga ungar när man skickar fram dem att betala! De blir så himla stolta och STORA när de får det ansvaret. Min dotter var i Orsa i somras med farmor och farfar. När jag frågade vad de hade gjort så var det stora att hon varit alldeles själv utan vuxen och handlat. ;D

    Bling-Blings mamma ser fin ut. Vilken härlig häst.

    SvaraRadera