lördag 9 oktober 2010

En sån här dag borde alla få uppleva!

Nu sitter jag alltså här på Selma SPA i Sunne, Värmland! Vilket härligt ställe... Jag kan verkligen inte påminna mig när jag kände ett sånt lugn senast.
Vi kom hit igår eftermiddag och idag har vi (läs: Anna och Jag) sysselsatt oss med div. trevliga aktiviteter. Vi började morgonen med yoga som jag varit nyfiken på ett tag men inte kommit mig för att testa. Det var riktigt skönt så det ska jag försöka mig på igen, på hemmaplan helst. Någon som vet om det finns på Frösan?
Efter frukosten som för övrigt var precis så där bra som hotellfrukostar brukar kunna vara så tog vi en kort vila på rummet innan vi letade oss ut för en powerwalk, vi hittade elljusspåret alldeles bakom hotellet och valde rundan på 5km. Tack, till Anna som fick agera "hare" eftersom den här kroppen inte riiiiktigt är i  sitt esse för tillfället! När det var som tyngst i spåret så dök det helt plötsligt upp ett travekipage på träningsrunda och doften av häst gav mig faktiskt lite mer kraft precis när det behövdes som mest... Kände mig riktigt nöjd när vi kom tillbaka och vi duscahde av oss lite snabbt och gick sen ner till poolen där killarna satt med varsin öl i näven, alla kopplar vi av och söker välbefinnande på olika vis! Jag simmade och bubblade lite innan vi gjorde oss iordning för lunchbuffèn. Så fräsch och mycket gott att välja på. Sen var det äntligen dax för dagens behandling, helkroppsscrub och massage "Red Island". Så jädrans (tänk på att jag är småbarnsmamma som försöker att tänka på språket) skönt!!! Peelingen bestod bla. av bark och en hel radda olika frukter och hela behandlingen avslutades med en ljuvligt doftande citrusolja och det är vad jag gått runt och doftat de sista timmarna. Efter behandlingen så solade vi och sen tokslocknade jag på rummet...

Nu är middagen avklarad (ätit creme brulè för första gången och kan verkligen inte förstå hur jag har kunnat missa det tidigare) och det är dax att krypa ner.. Börjar morgondagen med ansiktsbehandling vilket gör att det kommer vara väääldigt lätt att ta sig ur sängen i morgon bitti! 

Har fotat en hel del idag så bilder borde kunna fixas i morgon...  Den stående kommentaren vid varje fotografering ifrån Annas man (nämner inga namn) har varit "-Ahhh, den där ska upp på bloggen!" ...och jajjemen, en hel del ska upp där!

Så nu mina vänner och alla ni därute som kanske inte ännu givit er tillkänna (blir jätteglad om ni skriver en rad i kommentarsfältet i sånt fall), sov gott så "syns" vi i morgon. Kram på er...

3 kommentarer:

  1. Låter jättehärligt, lite avis faktiskt.. Längesedan vi var barnfria och fick njuta av en hotellfrulle och bubbel.. Passa på och njut så mycket ni kan! Ser fram emot att se lite bilder!!

    SvaraRadera
  2. Åh, så härligt det verkar va' där! Du får ta din syster med dig nästa gång. Jag tror - nej, är säker på - att hon behöver spa:a hon också.
    Ni lever så intensivt båda två att hälften av farten vore nog.
    Du har väl tagit många foton, hoppas jag, så att jag och pappa får kolla?
    Ha det skönt!
    /Mamma

    SvaraRadera
  3. Åh, det låter som något som jag och maken skulle behöva åka iväg på. Vi gör så sällan saker tillsammans och vardagen rusar i normala fall när man kastar sig mellan olika aktiviteter. Njuuut!!!!

    SvaraRadera