tisdag 9 november 2010

En dag med lite spännande innehåll...

Vaknade och trodde att världen utanför fönstret skulle vara vintervit, för det hade jag minsann hört - så det så! Det var inte ens minusgrader ute och jag blev nog faktiskt liiiite besviken. Jag gillar snö och framför allt årets första, den är liksom den mest efterlängtade!

Vid lunchtid så ringde de ifrån dagis och trodde att Aaron behövde gå hem, trött, varm och hostig pojke. På honom sätter sig förkylningarna på luftvägarna och blir därför det första som märks. Åkte hemåt, bäddade ner knatten och fick lite gjort av allt det där vuxna och småtrista "måstena" i vardagen. Disk, tvätt och plocket som aldrig tycks sina...

På eftermiddagen så hade vi besök av en dagiskamrat till grabbarna vars föräldrar hade lite körigt idag. Inga bekymmer i det inte, Aaron låg och vilade på soffan och William och vårt inlånade besök lekte kanon på Willes rum.

Det spännande jag anspelade på i rubriken började visa sig vid samma tid jag hämtade upp vår sjukling på dagis - snön! Första flingorna kom i ganska blygsam mängd för att sen helt plötsligt vräka ner.
Me like a lot!
Nu, några timmar senare är det ganska otroligt huuur mycket snö det faktiskt har kommit idag och det kan eventuellt ställa till lite bekymmer för morgondagens resa till Mälarkliniken. Vi får se hur det ser ut i morgon...

Så fort killarna kommit i säng och slagit ihop sina små blå hoppade jag i termostället och gick ut. Äääär det kramsnö så kan jag tycka att det borde kunnas trixa ihop en snölykta lite snabbt. Och jajjemensan, snabbt gick det och mysigt var det...


Uppifrån...
Gaaah, vad jag önskar mig en ordentlig kamera!


Skottning av uppfart på G!
Tack, säger jag till småfolket...


Nu ska jag blåsa ut alla ljus som är tända lite varstans i huset, inta soffläge och dra upp filten. Tack för idag mina vänner, kram på er...

1 kommentar:

  1. Du är så himla duktig på att skriva. Tjäna pengar på det ? Absolut..det tycker jag. Kan den där Engla, så kan du :)

    Kram / Suzana

    SvaraRadera