onsdag 24 november 2010

Lååång kaffepaus...

Eller, "-Nej, inte det".
Tiden sprang helt enkelt bara iväg och både det ena och det andra kom emellan mig och min kära lilla LapTop... Så kan det vara ibland!
Något av det som hamnade iväg och trasslade till det lite var en släng utav div. kräkningar. Minstingen var dock den enda som drabbades och det var över på långt mycket mindre än ett dygn, skönt!


Så här kan man se ut när man är liten och ganska ynklig och ligger nerbäddad i soffan.
Jag har så himla svårt för just kräk och känner mig som en ruggigt dålig mor när jag hellre gör något helt annat (helst i en annan del av huset) än stryker över ryggen och tröstar. Tack, för att sambon var hemma!

Mer då?
Utan att gå in på detaljer så kan vi väl säga att livet i största allmänhet tickade på och ville ägnas lite extra tid...

Imorgon är det dax för hovslagar- och equiterapeutbesök (en vän som utbildar sig och behöver träningstimmar) på förmiddagen och sen inhandling till kvällens middag när mamma och pappa kommer förbi! Jag fylller år på torsdagen men då kan de inte komma eftersom pappa jobbar borta, så vi smyger igång firandet redan på onsdagen.

En av mina goà vänner reste till Thailand idag och tro mig att jag unnar henne en tripp till sol och värme! Såååå himla mycket eftersom det helt plötsligt resulterade i att jag står med hennes fribiljetter till Globen (horseshow) på fredagen, jippie!
Hon är en av dem som skulle stått på scenen för att ta emot pris som "nyexad" diplomerad unghästutbildare men som alltså inte kan vara på plats... "-Tack", säger jag och åker istället för henne!




Nu är det dax att krypa ner och slå igen mina blå... Godnatt mina vänner, sov så gott!

2 kommentarer:

  1. God morgon! (Ja, det är alla mormödrars rätt i samhället att sova länge!)
    När får vi se foton med din nya kamera? Funkar den bra?
    Och du! Kolla nya headern på Öregundarbloggen! Fin?

    Ha en bra helg och skotta inte ihjäl er!

    / Mum

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilken tid är det luciafirande med lussetåg på pojkarnas dagis?
    Jag ska försöka hinna med två dagis (Milos också) den 13 december. Milos dagis har lusse tidigt på morgonen. Om Villes och Aarons dagis har senare så kan jag hinna med båda ställena!!! :)

    (Jag åker till Gbg idag, kommer hem den 6 dec.)

    Puss och Kram!
    / Mun

    SvaraRadera