torsdag 16 december 2010

Hopplektion!

Hörni, Mickan Pickan har ridit idag! Nu är det faktiskt ett tag sen sist. Sista gången var faktiskt då jag satte mig upp på en ponny på ridskolan som just den dagen var ruggigt full av hyss! Den turen resulterade i (för den som kanske minns) inte mindre än två avramlingar inom loppet av max. 10 min.

Idag trodde jag inte att jag skulle kunna komma iväg men det gick alltså...
Vilken häst jag red? Samma ponny igen.
Vad vi gjorde? Hoppade.
Hur många som trillade av? Två.
Satt jag säkert eller hängde jag löst? Parkerad i sadeln hela lektionen igenom!
MickanPickan - Ponnyskruttan med bocksprången : 1-0

Det finns verkligen fördelar med att inte ha en ridbar häst ibland, att få sitta upp på lite olika kusar och testa lite olika "knappar och reglage" är det som jag tycker är mest nyttigt!
Eftersom det var terminsavslut idag så fikade vi lite (tack Susan och Majvi) och tjattrade en hel del efter lektionen, alltid lika trevligt.


Drömrulltårta och kaffe (ljummet givetvis) i kafeterian...
Yummi!

Har tänkt att min egena lilla skönhet ska få börja testa att gå som handhäst bredvid fina Taj som sätts igång så smått efter konvalecens. Det kan bli spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar