torsdag 30 december 2010

Kortdag, julgransfarväl och skidåkning!

Tadaaadam! Hejsan, här sitter jag i soffan, ruggigt bra skulle kunna tilläggas, och funderar över dagen...
Började tidigt, kl 7.00, och hade sån tur att jag inte jobbade längre än till 13! Jätteskönt...
Det börjar dra ihop sig för alla våra "sommarbarn" på jobbet att tacka för sig och det känns inte så himla kul . Det är en samling härliga människor allihopa och alla har det tillfört något i butiken. Under jul- och nyårshelgen gör de flesta sina sista pass och sen försvinner de... Jag kommer sakna Er och Sandra Z dig har jag redan börjat sakna!

Efter jobb och dagishämtning så åkte jag upp till Melin`s (sportaffären här i stan) och såg till att mina nya skidor fick på sig lite valla. Som av en tillfällighet kommer Johanna och vi bokade en skiddejt i spåret på kvällskvisten.
Styrde vidare hemåt och äääntligen hade grannfamiljen kommit hem, grannfamiljen vars yngsta kallar sig för Willes flickvän och var den som skickade Willes första kärleksbrev med posten för inte allt för länge sedan. William var ganska bestämd med att hon absolut skulle få en liten present i jul och var mer än lovligt irriterad för att hon varit bortrest över jul. Men idag så överlämnades, med ett aningen blygt leende, ett molnformat platt litet paket innehållandes marsmallows med texten -"Jag drömmer om dig" på ena sidan "...för du är så söt" på den andra. Succe!!!

Medans William och "flickvännen" lekte inomhus hoppade lillebror i badet och jag sade adjö åt granen... Efter badet så bestämde sig Aaron för att han skulle minsann också leka med en egen kompis så det slutatde med att han tog snålskjuts me farfar för att åka och leka med farmor. Klockan närmar sig 23.00 och han är fortfarande kvar där, knasunge! Han tycker att det är jättemysigt att sova kvar hos farmor och farfar.

Efter min tur i skidspåret så ville även William prova på sina så fram och tillbaka har vi travat längs gatan, kallt, lite småknepiga skidor men resultatet var en väldigt stolt 4-åring som kröp ner i säng och somnade på stört!


Nu, sängdags!
Kram på dej <3

Mobilbild från förra sommaren...
Liten Wille!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar