onsdag 5 januari 2011

Onsdag med lite av varje...

En ledig dag som rymt lite av varje.
Liiiite av stall och hästdoft och dessto mer utav busiga barn, bilåkande och kvällspromenad med hundsällskap!
Jag har legat mer eller mindre däckad i förkylning sedan i måndags kväll, kände mig piggare idag och styrde kosan mot ett av killarnas favoritställen ,"NIKKIS", i Uppsala. Ett ganska rejält tilltagen lokal med hoppborg, lååång rutshkana och en stor nätklädd nätlabyrint bla. De härjade friskt i nästan tre timmar innan vi rullade hemåt...

Minns ni att jag tidigare skrev om den j-a maskinen (saktgående grön rackare från gud vet vart) som alltid tycks vara på vägen , någonstans mellan Jälla och Årsta när även  jag är där? Jodå, idag me`, både när vi rullade in mot stan och när vi rullade därifrån! Till saken hör att det ofta är ganska knepigt att ta sig förbi...

Skitmaskin!

Maskiner utav den här kalibern får ingen tid vid redigering...




När hela familjen väl satte sig till bords så bjöds det på matvete och fiskgryta som sambon kockade ihop medans jag gjorde stallet på en eventuell ny rekordtid!
Efter maten hämtade jag upp en liten fyrbening som sällskap och gick en långprommis.
Tänk att det slår mig flera gånger om dagen att "-Shit, vad mycket snö det är", på ett ställe jag gick höll jag faktiskt på att snubbla över en bänkrygg som stack upp genom snötäcket!
Var det så här mycket snö förra året, någon som minns?

Nu är det dax att krypa ner och få lite sömn inför morgondagen, godnatt och sov gott hörrni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar