torsdag 10 mars 2011

Kungsberget med jobbet!

Igår var det två bilar med glada "Coopare" som rullade till Kungsberget för en heldag i skidbackarna! Eftersom jag inte är någon särskilt duktig utförsåkare så åker jag hellre än bra men kul hade vi iallafall, allihop... Det behövs faktiskt aktiviteter utanför jobbet emellanåt eftersom man lätt glömmer bort att personen man kanske möter varje dag på jobbet faktiskt kanske är en helt annan individ utanför jobbet! Summasumarum så kan man ju faktiskt visa upp olika sidor av sig själv, det gör nog iallafall jag. En Mikaela på jobbet, en med mina vänner, en med min familj....

Vid en av backarna fanns något jag nog aldrig sett innan. En gigantisk "kudde" som man landade i efter att en bit upp i backen fått upp farten, styrt mot en avsats som gjorde att man faktiskt flög (för någon sekund eller två...) och sen alltså landade i!
OCH JAG GJORDE DET, JAG FLÖG!!!
När en efter en av mina kära kollegor ställde sig i kön för att prova kände jag bara att det var bara att glida dit och ställa sig, tro mig att jag var nervös men när jag gjort hoppet var jag mer än nöjd.

Lite bilder på några av de som hoppade...

Frida!

Empan!


Lilla-Martin!


Natasha!

Vi hade en heldag i backen med sol, temperatur runt nollan och en hel del tokerier lite varstans!
Nu ska jag försöka få med mig familjen dit eftersom det känns som ett alldeles perfekt dagsäventyr vintertid.

1 kommentar:

  1. JÄTTEHÄRLIGA FOTON på 'skidflygarna'!! Var det nå'n som fotade dig också, Mikaela, när du skidhoppade?
    Puss och kram!
    / Mamma

    SvaraRadera