lördag 5 mars 2011

Makabert?

Efter lite stök och bök lyckades jag komma iväg på en tappskokurs i Gimo på förmiddagen idag. Den gick ut på att man ska kunna slå på sin häst skon igen om den av en händelse trillar av och sen fick vi även testa på lite annat som är bra att veta när det kommer till hovar och givetvis skoning.
Det jag anspelar på i rubriken är att för att kunna träna på detta så använder man slaktben, alltså hovar från döda hästar. Idag var de frysta ben men på gymnasiet vet jag att vi vid något tillfälle fick åka till slakteriet och hämta alldeles nyslaktade ben, det var lite jobbigt!

Bilder från dagen...








Jag åkte därifrån med gott självförtroende och nu hoppas jag att jag kan få tillfälle att utnyttja mina kunskaper och det tackar jag Christer (Bodin) för!

2 kommentarer:

  1. Men... Du har ju redan den utbildningen... Eller? :) Visserligen har jag insett att det är ganska längesen vi gick ur skolan... haha

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul! Hade gärna vart med jag med men missade uppenbarligen det =/

    SvaraRadera