tisdag 22 mars 2011

Stallet ikväll...

Slutar kl.17 på tisdagar vilket innebär att killarnas pappa står för hämtning, skönt att kunna dela upp det lite faktiskt.
Jag bytte om till stallkläder på jobbet eftersom de av mina kollegor som har allergier redan slutat för dagen och åkte sen direkt till stallet! Hade bestämt träff med Sandra för en promenad med hästarna och medans jag väntade på henne så tänkte jag vara lite hygglig att ta in hästarna...
Det lilla hjärtat (läs: Blinget) kommer en till mötes i hagen, får på sig grimman och leds in men det prickiga odjuret (läs: Sandras häst) bestämmer sig för att j-a`s och när grimskaftet ligger på plats över nacken vänder hon och drar och jag mitt pucko håller i... Resultatet blir att jag surfar på skosulorna efter en stor häst med helt andra planer än vad jag har och sedan faller platt i både hästskit och smältvatten!
Efter lite bestyr som bla. innefattade ett byxbyte och tränsning av Lilla-B för första gången kom vi iväg ut på promenad.
Det gick kanon!!!
Hon traskade på bakom Taj (det prickiga djuret) helt kolugn och då valde vi trots allt att använda oss av både cykel- och bilvägar med möten av olika slag, men endock heeelt cool.



Nu blir det inget mer än pyssel i stallet för henne fram till i helgen, då traskar vi iväg på äventyr igen!

1 kommentar:

  1. De ska inte vara lätt att få tag på det pricka odjuret då blir de ingen sport sörrö

    SvaraRadera