söndag 6 mars 2011

Stallsvängen på söndagen!

Jahapp, någon som undrar hur ridturen gick?
Låt oss säga så här "-Kanoners!"
Att sitta på hästryggen en solig och alldeles lagom kall vinterdag var idag helt underbart! Väldigt pigg och glad häst som emellanåt såg spöken, otäcka stenar och soptunnor med huggtänder men trots det skötte sig bra.

Lilla-Bling fick komma in, borstas och bli av med ännu lite mera man. Jag ska försöka komma åt och fota henne imorgon f.m innan jag börjar jobba. Tycker att hon är lite i tunnaste laget just nu så jag ska spåna lite i vad jag kan ändra i foderstaten, Sandra börjar dock få samma bekymmer med Kròl som är en ganska rejält tilltagen herre och kräver en hel del foder.
Just nu är jag väldigt glad att jag har en ryktsten i ryktväskan eftersom min lilla häst har satt igång sin pälsfällning på allvar...


1 kommentar:

  1. Det är ju tyvärr ganska vanligt att dom faller ur lite när pälssättningen tar mycket energi.
    Hoppas det löser sig!

    SvaraRadera