torsdag 3 mars 2011

Vinterpäls!!!

Som jag sa i ett tidigare inlägg, nu har pälsen på lillhästen börjat släppa och det är en hel del som rasar!
Kommer precis ifrån stallet och har (först nu...) tagit ur hennes nerflätade man och ryckt den och jobbat mig svettig med ryktstenen för att få bort en del päls. Jobbade nog på med det i nästan en timme och när jag äntligen tänkte bege mig hemåt öppnade jag upp en av boxarna för att säga "godnatt" möttes jag av ett svullet ben som ville ha lite omsorg. Kom fram till att det antagligen rör sig om lymfangit och satte ett jodopaxomslag som får sitta över natten, förhoppningsvis är det bättre i morgon! Tempen visade på normaltemp så det är nog ingen fara...

Krolle & Blingan, a.k.a Bläs 1&2!
Nu ska jag försöka bli kvitt Jodopaxdoften, någon som har något bra tips på hur? Den biter sig ju fast så förgjordat!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar