tisdag 3 maj 2011

Monster...

Precis hemkommen efter jakt, det vi jagat är Monster!
Monster är inte något läskigt eller farligt utan fina Linas lilla katt som varit borta i några dagar och har en matte hemma som längtar sig halvt ihjäl efter henne...
Nu hittade vi tyvärr inte på henne idag men har absolut inte givit upp hoppet!
Lina har tagit kontakt med en sierska som säger sig se Monster vid liv, instängd i vad som troligen kan vara ett garge och hon tror sig dessutom se att Monster kommer att komma hem senast torsdag eller fredag. Nu håller vi alltså tummarna för att det hon "sett" stämmer och att Monster kommer hem.

Har man aldrig haft djur så kan det kanske vara svårt att förstå hur mycket de kan komma att betyda för sin ägare.
Jag kan fortfarande bli alldeles översvämmad i ögonen när jag tänker på vår fina Klimax, familjens hund, som somnade in 13år gammal för ca.två år sedan. Pigg in i det sista men med en bakdel som bara inte orkade bära honom från en dag till en annan.

I mitt hus knyter jag alltså fingrarna runt tummen och hoppas att Lina snart kan få mysa med sitt fyrbenta Monster igen...

1 kommentar:

  1. <3 tack för att ni kom igår! Det betyder så mycket för mig!!!!!

    SvaraRadera