måndag 4 juli 2011

Varg!

Inser att jag helt missat att vi hade besök av en varg (?).

För två-tre veckor sedan så var Aaron och jag ensamma hemma en lördag förmiddag efter ett besök på "Bakluckan". Wille var med pappa och fixade på firman.
Jag satt och jobbade i köket och Aaron var i badrummet och lekte med sitt i handfatet...
  Ni som nu läser och har småbarn i sin närhet vet vad jag talar om när jag säger att det helt plötsligt blir tyst , jag går dit och kollar och det är inga konstigheter. Ännu!
Går tillbaka till köket, fortsätter jobba och slås efter ett tag, ännu en gång av den stora tystnaden ...
Ännu en gång går jag till badrummet, frågar lite i förbifarten (trodde han ja) om det går bra och får till svar att "-Jaa, mamma", innan han snabbt smiter därifrån!

Ingenting står på sin vanliga plats så jag börjar ställa tillbaka sakerna där de ska vara. När allt utom toarullarna står på sin vanliga plats funderar jag var han gjort av dem...
Smyger upp toalocket och "-Jo men visst, dom är hittade!"
Tre stycken rullar har "någon" slängt i toan, efter det har "någon" gjort nummer två och sedan spolat!
Stopp i toan skulle jag vilja minnas det som!

Aaron kommer tillbaka, jag frågar vad som har hänt och vem som har gjort det.
Hans svar är "- Det var vargen. Den var stooor och svart och hade en gul näsa. Den var tokig mamma!"
Efter detta kontrar han med att det är bara att ringa till Wille och pappa så kan dom komma med spolbilen. Sagt och gjort, vi ringde och spolbilen kom.





Det var historien om när vargen kom till vårt hus och ställde till hyss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar