tisdag 9 augusti 2011

Kärleken till ett djur!

Jag är en mycket stolt ägare till en unghäst med ett underbart trevligt temperament. Hon  är född -09 och kom hem till mig mig efter betet 2010.

Stallet är och har alltid varit den plats där jag lyckats ladda mina batterier, de batterier som behövs för att jag ska vara jag.
I stallet har det under åren ändrats lite med vem det nu är som väntar på en morot, motion och kärlek men nu är det alltså min fina unghäst!

Idag har jag för första gången hängt på henne!!!
Första gången hon har någon på ryggen och den fina lilla hästen bara fortsätter med sitt tuggande i höt, helt avspänd och nöjd med tillvaron... Bättre start på inridningen kunde jag inte ha bett om.

Det är nu jag vet att jag är en "hästnörd" ända ut i fingerspetsarna för den här dagen kommer jag leva på länge, länge...








Kärlek kan vara blind och ibland kan den faktiskt lukta häst!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar