onsdag 17 augusti 2011

På resande fot!

Sitter på ett X2000 på väg ner till Göteborg tillsammans med lillasyster och mamma. Vi ska bo på vandrarhem, gå på "Kulturkalaset" och njuta av varandras sällskap ett par dagar.

Är skönt att få åka iväg ett par dagar med bara vuxet sällskap och att bara ha en själv att tänka på även fast jag vet (!) att jag kommer att sakna familjen på hemmaplan...

Har knäppt lite bilder och jag ska försöka komma in i min egen dator när vi installerat oss på varandrarhemmet så att jag kommer åt dem. Just nu sitter jag vid mammas dator eftersom min egen inte vill samarbeta...

Satte mig på bussen i solskenet där hemma och ju närmre vi kommer Göteborg desto mörkare och mer regntunga  blir molnen.
Lite lustigt är det ju allt att sist jag var i stan så var det vinter och snökaos, inställda tåg, inrasade tak och bilar som blev stående mitt vägarna för att de inte kunde ta sig någonstans. Nu är det ju istället regnet som ställt till det om jag har förstått det rätt, men jag är inte den som är den utan har plockat med både regnjacka, paraply och mina fina stövlar!

Någon som har ett guldkorn från stan att dela med sig utav?
Äta, dricka, se eller göra...

2 kommentarer:

  1. Restaurangtips: Dinner 22. Ligger i närheten av Liseberg på Södra vägen, kanongod mat och supersmarrig Mojito! Trevlig resa!

    SvaraRadera
  2. Tack Johanna!
    Vi passerar stället på väg ner från vandrarhemmet så imorgon tänker jag glida in på en mojito...(eller två kanske).

    SvaraRadera