fredag 26 augusti 2011

Spindelmannen & en trasig dator...

Igår var vi lediga, jag och grabbarna och lediga dagar brukar ju kunna vara allt igenom trevliga.

Dagen kanske inte direkt tog sin början på absolut bästa sätt dessvärre...
Aaron har en hel del vakna tider under natten, ibland fler och ibland färre, ibland somnar han om själv och ibland behövs det en kram innan han somnar om.
Detta resulterar att jag oftast är ganska rejält trött på morgonen något som tyvärr inte (!) bekommer grabbarna.

För att göra en lång historia kort så mår husets ena dator inget vidare sedan igår morse. Lillebror hade lagt en penna på tangentbordet och sedan tvingat ihop datorn och iom detta spräckte han skärmen!
Allt detta givetvis medan jag fortfarande låg i sängen och försökte övertala min toktrötta kropp att ta mig ur sängen...
 Vi hoppas att vi i det här fallet kan nyttja vår drulleförsäkring , någon som vet hur den fungerar?

Killarna dök under eftermiddagen ner bland sina utklädningskläder och igår var temat Spindelmannen!
När vi sedan skulle åka och titta på ny bil så var det två små kopior utav deras största hjälte som klev ur bilen...



Efter koll och provkörning av bil så bestämde vi att vi skulle äta ute och under tiden vi väntade på vår mat hörde vi räddningstjänsten på väg ut på larm!
Detta är lycka för våra grabbar (de har ju faktiskt inte riktigt förstått innebörden av utryckningen)...


Nu är det sängdax för mig, resten av familjen har redan krypit i säng. Jag ska ladda inför Loppi-eventet imorgon och killarna ska leverera grus till BMX-banan och ska upp tidigt...

Kram och godnatt!

3 kommentarer:

  1. Drulleförsäkring är superbra =) Det ska täcka det som hände er.. Tyvärr så är det avdrag på såna prylar, men är den relativt ny så borde du få en slant =)

    Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Hej fining!
    Drulle täcker väl allt? Eller?
    Söta spindelmän ni har <3

    SvaraRadera
  3. Har du försökt att lämna in datorn på reparation?

    SvaraRadera