torsdag 4 augusti 2011

Syskonkärlek!

När man nu själv har barn så återkommer begreppet "syskonkärlek" ganska ofta...
Det kan vara under de absolut mysigaste stunderna när det pysslas och leks hur bra som helst och det används ord till varandra som gör att jag blir alldeles varm i mammahjärtat!
Sekunden senare är orden inte alls lika lena och byts istället ut till "-Dumma" och "-Knäppa dej" uppblandat med ett och annat "-Dunk" och "-Aaaj"...

Bilden under är tagen på mig och min lillasyster Mia och betyder en hel del för mig.
Dels för att hon är min syster givetvis men även för att "syskonkärlekens" hårdare del var ganska välkänd hos oss när vi var mindre. Vi lekte och slogs om vart annat...
Dels för att den står för en del andra minnen.
Minnen som tröjorna vi har på oss, varför jag bara har ett hål i örat (och varför min pappa vid det här tillfället även han hade ett hål i örat) och var vi bodde vid tillfället... Massor av minnen!

Vi har alltid varit ganska olika ända sedan barnsben men har samma värderingar i grund och botten!
Hur hon värderar just det här fotot på bloggen återstår dock att se...

Ser ni vem som är vem?


Puss Mia, ses ikväll!

1 kommentar:

  1. Haha! Foto från 6 veckor av regn i Norge. Ni hade tråkigt och fick låna "vad ni ville" från min sminkväska ... Huvva!
    Men så söta :)

    SvaraRadera