måndag 15 augusti 2011

Välkommen kära du!

Välkommen kära höst, jag har precis börjat längta efter dej!
Alla årstider har sin charm och jag har sett fram emot hösten...

Stallet har laddats med en skulle full av hö och vinterns spån dyker upp om inte allt för lång tid. Ser fram emot att få börja stalla in hästarna nattetid och få mötas av deras hötuggande på morgonen efter när det är dax att släppa ut dem.

På hemmaplan har jag börjat fylla på förråden av värme- och stearinljus och plocka fram fårskinnstofflor och koftor!
Jag älskar att tända ljus och få slå mig ner vid köksbordet med en tidning på kvällarna och det blir så mycket mysigare när det mörknar ute, regnet smattrar på taket och vinden river i skogen på baksidan...

Nu är det dax att hitta nya skor och en härlig jacka att krypa i när det där riktiga höstvädret kommer, än så länge har det bara smygstartat tycker jag!

2 kommentarer:

  1. Det är mysigt med höst men...inte ÄN! September då är det okej ;-)

    SvaraRadera
  2. Wohoooo! Stövlar och adressen fullmåneg.16 är ett måste <3

    SvaraRadera