måndag 19 september 2011

Hagrenovering!

Hej på er...
Jobbade i lördags och passade på att njuta av det fina höstvädret utomhus i söndags därav bristen på blogginlägg.
William bokade lekdejt med en vän under söndagen och jag tog med mig lillebror ut i skogen med mina fina stallkamrater! Det var dax för den årliga kollen av hagarna inför vintern så det packades fikakorg och så åkte vi upp!

Hagarna våra hästar går i är stora och rejäla så man får traska på en rejäl bit för att se över staketen...
Överlag ser det ut som att staketen klarar sig ett tag till...


På ett ställe hade dock ett av skogens alla träd "svalt" en bit utav tråden, såg ganska kul ut!


När man är en liten pojke med stövlar i en höstig hästhage full med både vatten, lera och gått om snubbelställen blir man lätt smutsig om händerna...
Om man då har stora, snälla fyrbenta vänner som ställer upp för småfolket så är det inget större bekymmer!

Om denna häst skulle kunna laga mellis skulle hon vara en gudomlig barnvakt...


För er som kanske känner mig (eller rent utav kanske börjar känna mig) så vet ni nog att familjens fikakorg gärna tas med så fort tillfälle ges!
Fika smakar oftast bäst tillsammans med någon, vem det då är spelar ingen roll!



Det var söndagen det, nu laddar vi inför en ny vecka!
Gör det bästa utav den, kram på er...

1 kommentar:

  1. Du ser så mycket fornminnen man kan hitta...haha

    SvaraRadera