fredag 2 december 2011

Älskade pållar & leriga hagar...

Om det nu är någon annan hästägare som tittar in hos mig så är jag ganska säker på att vi tycker samma sak om leriga hästhagar... De är bedrövliga!
Den otäcka blöta, leran sätter sig överallt och tro mig när jag säger att jag är ordentligt nöjd över att min unghäst (som går utan täcke) inte heller är något större fan och kommer in på kvällarna med "bara" leriga ben och inte med lera upp till öronen!
Våra hästar går i en stor, rejäl hage och är ute minst 12h om dagen, men eftersom vi har fri tillgång på hö ur höhäck så blir det givetvis en hel del slitage på marken där den står.

På kvällarna efter insläpp och småttingarna krypit i säng brukar jag åka upp och promenera henne på fast underlag, tvätta leriga ben och njuta av lugnet som blir när stallet fylls av nöjda hästar, det kära ni är terapi!






Om det nu kan tänkas att mina två säsongsarbetande stallkamrater i Åre läser så här är vad jag lovade... (Sandra hoppas du fick tag på en ny dator!)



1 kommentar:

  1. Visst kikar man in här ibland =) Fiina pållar!! Å snygg frisering där Mickan. Det kliar i ridfingrarna när man ser dem..Kram

    SvaraRadera