måndag 26 mars 2012

Löshoppning!

I lördags så lastades lilla hästen (och ja, jag vet hon börjar faktiskt bli stor och jag ska vänja mig av med "lilla", jag lovar) och jag rullade mot Tierp för löshoppning!
Bling lastades ur, såg lite frågande ut när hon lastades ur på den stallplan hon besökt så många gånger under tiden hos Pernilla och ropade både en och två gånger efter hennes kära vän Bosse, innan hon lugnt traskade runt och fick värma upp lite.
Hon var så fylld av självförtroende när hon väntade på sin tur och det gläder mig så!

Det blev vår tur, jag presenterade henne för personalen på plats i ridhuset och ledde henne två varv runt i "ringen".
Släppte lös och hon fick jogga över bommarna liggandes på marken och sedan byggdes de upp.

Pics...





Hon skötte sig och fick beröm för att hon var lydig och väluppfostrad och sånt är alltid kul att få höra :)



När vi var klara och skulle rulla hemåt tänkte vi lite olika och Blingan hade visst gärna stannat kvar... Hon fick tänka om! ;)

Nästa gång samma tjej håller löshoppning ska jag se till att åka igen, såå kul och framför allt nyttigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar