torsdag 19 april 2012

Vargtandshistorien!

Som jag skrivit tidigare om min fina lilla hästs problem med vargtänderna så var det idag dags för återbesök på härliga VETteam i Tierp.
Det som gjordes vid förra besöket var ju alltså att eftersom tänderna inte kunde plockas ut, att istället "hjälpa" till med att aktivt skapa en inflammation vid tänderna för att kroppen själv skulle hjälpa till att stöta bort dem.

Under tiden hon gått med en liten (!) inflammation (lätt förhöjd temp under tre dagar) så hände det tydligen grejer...
Väl på plats på kliniken i Thorslunda kunde nämligen inga vargtänder längre hittas i munnen utan hon har antagligen tappat dem hemma! :)

Såå trött liten häst...


Nu tänker jag ge henne 10 dagar på sig eftersom jag inte vet till 100% när hon tappade dem och sedan kör vi igång ridningen igen, som jag längtat!!!

1 kommentar:

  1. Skönt att hon snart är fit for fight igen så att du kan börja rida. Det är så himla roligt att rida våra bebishästar tycker jag. De lär sig så fort! Kram

    SvaraRadera