måndag 14 maj 2012

Kurerar liten pojke...

Aaron har alltså vattkoppor.
Första dagen var det ganska roligt att vara prickig men det roliga är borta nu :(
Han har så ont!
Han har varit helnaken de två sista dygnen för det gör ont att ha kläder på kroppen. Vi har försökt lindra med allt ifrån skafferivaror till receptbelagt men det känns bara som att det lindrar för stunden.

Tycker så synd om honom, och inte kan jag krama bort det onda heller, så fort jag närmar mig säger han "-Försiktiktigt mamma, du fååår pussa mig men inte krama för det gör ont..."


2 kommentarer:

  1. Usch då, stackaren! Hoppas han snart blir bättre! För oss var det värsta över bara efter 3-4 dagar.
    Kram till er.

    SvaraRadera
  2. Martina von Arronetmåndag, maj 14, 2012

    en av mina söner fick vattkoppor vid 6 mån ålder och han hade fullt överallt, något som jag märkte lindrade var att få bada i badkaret och då hade jag även lite olivolja i vattnet för att inte huden skulle torka ut. ett litet tips bara sådär, hoppas han blir bättre snart. mvh Martina

    SvaraRadera