tisdag 22 maj 2012

Nörd!

Är en stolt ägare utav min fina, fina lilla häst!
Man vet att man är en sann hästnörd när det är till stallet man åker (precis när som helst på dygnet) bara för att titta på hästarna i hagen genom ett bilfönster för att man är klädd i "fel" sorts kläder...
Eller när man lyckas göra ett snabbstopp i stallet, ta några snabba steg ut i hagen och trycka in näsan i en solvarm hästhals och bara stå så i en minut...
Eller när det är till stallet man helst av allt vill åka när man har ett huvud som snurrar av alla tankar och måsten!
Eller när man sitter av efter ett ridpass och känner att även fast man är helt slut på de fysiska krafterna så är energidepån man behöver till allt annat fyllt till max.

Jag, kära ni, är en sann hästnörd!

Det här är min fina...


Har jag någon annan "hästnörd" som vill lämna ett avtryck?

2 kommentarer:

  1. Önskar att jag hade möjlighet att fortfarande vara nörd. Men en dag kanske jag blir det igen :) Jag hoppas. Men sova i stall på hårda höbalar och vänta på föl, det gör vi inte om, eller? Där känner iaf jag att gränsen går :)

    SvaraRadera
  2. Hej Mikaela!
    Katarina här, som red Kahlua på ert stall ett tag. Jag har ju min blogg
    www.bildstrom.blogspot.com
    där jag bloggar om smått och gott. Bland annat bloggar jag om mitt arabiska fullblod, född 2009. Har funderat på inridning, inkörning, lite allt möjligt. Det är ju så svårt att välja!

    SvaraRadera