onsdag 24 oktober 2012

Begreppet: Föreningsliv...

...skulle jag kunna skriva en liten uppsats om!

Om tanken bakom en förening, ambitionerna i den, viljan och vägen att nå föreningens mål- och delmål, vilka som kan tänkas vilja vara delaktiga, vilka man (i vissa fall) väljer att låta vara delaktiga osv, osv...

Ikväll har jag ägnat lite tid åt att klicka mig igenom olika föreningars hemsidor med bl.a. just dessa punkter.
Spännande läsning oavsett vilken förenings sida man hamnar på :)

Min personliga uppfattning är att man som föreningsmedlem ska känna sig stolt vid alla tillfällen man syns och verkar i föreningens namn och alltid kan känna glädje och trygghet i resten av "sitt" gäng!


(Om någon undrar vad det här inlägget egentligen handlar om så ställer jag mig samma fråga!)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar