torsdag 6 december 2012

Hovslagare, veterinär och jättemycket snö i stövlarna!

Ledig dag med båda knattarna hemma. Som på så många andra ställen runt om i landet är det ett mindre "snökaos" och det var en av anledningarna till att de fick bli så.
Idag valde de bort mig till förmån för farmor och med facit i hand var det bra! För att ha med sig två "kottar" till stallet när det ska plockas in hästar i meterhög snö hade inte (!) gått helt smärtfritt tror jag. Tre av fyra hästar gick ändå gaaanska okej att få med sig in men den där fjärde... Förbannat!!!
Den rackarns skitkusen fintade ut mig i hagens lätt mest snödjupa del, för att dra i full fart med svansen i vädret så fort grimman närmade sig hans huvud!
Massor av snö i stövlarna senare så var dock även han på plats i stallet :)
Vår stackars hovis dök upp tre timmar efter utsatt tid pga snön och innan han åkt hade vi även veterinären på plats.
Henke Hovis fick plocka av min vilande unghäst skorna för att hon ska kunna gå barfota under vilan.
Veterinären kom för att kolla till valacken jag nämnt tidigare, den där hemska måndagen. Han mår inte alls bra och vi vet egentligen fortfarande inte riktigt vad som felar. Han kontrollerades i munhålan utan några större "fyndigheter"... Vi som stod bredvid har lite andra teorier än vad veterinären hade men han ska följas upp i morgon. Eftersom det är ganska mycket som kan vara fel och göra ont i en sån stor kropp så fick han en lätt dos smärtstillande med förhoppning om att äta och dricka lite men det har varit trögt på den fronten...

Håll tummarna för att han kommer att må bättre i morgon!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar