torsdag 21 februari 2013

Förrymda hästar!

Eftersom vår kära stallvärd är på semester i varmare land har vi delat upp morgonrutinerna på oss andra.
Igår och idag var det min tur.
Jag började ju kl.07 igår så vi delade upp oss lite och sambon körde barnen till farmor som agerade barnvakt.
Det var tur för igår gick det inte helt enligt planerna i stallet...
Fodrade, på med täcken och mockade, bara för att kika ut på hästarna en sista gång innan jag skulle skynda vidare. Hmm... Snabb matematik - de är två för många!
En hemskt stor och en väldigt liten och söt med täcken stod parkerade utanför grinden och undrade om de kunde få komma in!
Med några få minuter på "pluskontot" innan jag skulle vara på jobbet fick jag in dem i varsin box och ringde hästägarna en bit bort. Någon timme senare var de hemma igen ;)

Igår kväll var det dags igen... Även då gick det både snabbt och smärtfritt
att fånga in och få hem de båda rymmarna som verkar gilla våra hästar.
Hur tror ni jag tänkte när hästarna skulle ut nu på morgonen då?
Men näpp! Inga besökare på stallbacken nu inte!
Kan det tänkas vara kombinationen av trötta ben och starkare ström i staketen hos rymmarna som gjorde att de stannade hemma inatt? ;)

Nu är det dags för frukost, dusch och en tur till Uppsala med småfolket!

Ha en bra dag (ryktet går om att solen ska titta fram !!!)
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar