söndag 31 mars 2013

Galoppfattningar, solig terrass och heffaklumpar!

Vilken härlig dag jag haft idag!
Ni fick ju "följa med" till stallet i morse och sedan var det frukost hemma med hela familjen :)
Efter frukosten gick husets alla pojkar på äventyr ner till vattnet och jag röjde undan hemma och förberedde dagens lunch på en gång, Fattiga Riddare (sambons paradrätt).

Kunde komma iväg till stallet vid lunchtid och i gassande vårsol.
Red ut på en lika pigg liten häst som vanligt bland villor och påskfirande motionärer lite varstans och hon skötte sig fint. För tillfället så jobbar vi på bärigheten och jag behöver tänka på att få upp henne för att motverka att hon hamnar "på bogarna" och idag gick det kanon! Vi jobbade även lite fattningar (jag behöver lära mig att sitta still och inte falla fram i fattningarna) och höger galopp satte hon på en gång och vänster vid andra försöket - jättenöjd ryttare!

När jag kom tillbaka hem igen hamnade vi allihop i en stor hög på terrassen som badade i sol, så himla härligt. Värt att notera är kanske även att första tvätten kunde hängas ute idag!

Ikväll har vi haft mamma och pappa här på middag och till efterrätt hade vi bakat tårta. William och Aaron ville göra dekorationerna och de blev...lite egna! ;)

Släppt in hästarna och motionerade en stallkamrats häst och nu ligger jag på soffan.

Hoppas att ni haft en skön söndag, kram på er!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar