söndag 3 mars 2013

Premiär för Bling :)

Jag har inte jobbat Bling mycket alls på lina, mest för att jag har haft en snäll unghäst som inte behövt bralla av sig på det viset ;)
Annars när jag jobbar från marken vill jag helst göra det på töm för att kunna variera och påverka hästen lite annorlunda.

Idag (av alla dagar - isgata och snorhalt) bestämde jag mig för att testa tömkörning för första gången.

På med gjord, skydd, träns och tömmar och ut genom dörren.
Ställde upp utanför stallet, ner med tömmarna, tog plats bakom och en försiktig smackning. Hon vände bak huvudet, tittade lite frågande på mig och traskade sedan på som ingenting längs vägen!
Coola lilla häst, inga konstigheter alls!!
Testade lite halter och att rygga och även att gå några varv på volt i båda varv :)

Nöjd häst = Nöjd matte





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar