tisdag 26 mars 2013

Tack familjen, för stöttning i min livsstil!

På träningen för Elina dök helt plötsligt sambon upp tillsammans med barnen! För någon som ridit sedan 6 års ålder och aldrig haft någon nära familj som riktigt stöttat och hjälpt "på vägen" i hästintresset i form av att vara fysiskt närvarande på ett eller annat sätt, så var det jättekul att få se sin egna familj på läktaren!

Nu vet vi ju alla som delar mitt intresse för hästar att det är en rejält kostsam sport (ja, hästar är en sport och livsstil) och hade det inte varit för mina underbara föräldrar så hade det aldrig blivit något av hästintresset från första början ;) Det krävdes en hel del uppoffringar och jag är dem evigt tacksam för att jag fick fortsätta med hästdoft i mitt liv!

Hade det inte varit för att sambon nu ikväll ifrågasatte varför jag inte anmält mig till nästa månads helgkurs för Elina igen som jag ringde och kollade om det möjligtvis fanns någon plats kvar och jajjemen, jag kan ha knipit den sista! :) Den kursen går av stapeln redan i mitten på april och de känns toppen!
Han såg nog i helgen hur kul, givande och framför allt utmanande dessa tillfällen är och jag älskar att få ta del av dem!

Lovade er bilder och film från helgen men kvaliteten är inget vidare tyvärr... Ska se om jag kan fixa någon film ifrån den.


Hahahaaa...
Ni får hålla till godo med en av våra första linjer tillsammans,riden i nov-12.
Ni kanske anar hur glad jag var?!

Under så finns det några bilder från helgen.
Galopp på rakt spår.
Svårt (!) men inte omöjligt...
Man kan inte vara försiktig nog om sina ben ;)

Uppvärmning fredag 23/3-12






1 kommentar:

  1. Det är guld värt att ha en make som förstår och stöttar med hästarna. Min ser fördelarna och märker att jag är gladare och mer tillfreds när jag får hållas med mitt hästeri. Det gör säkert din också. Hon är superfin på filmen och bilderna (som vanligt). Kram

    SvaraRadera