onsdag 3 april 2013

Hoppning för Helena Tunon i Happsta!



Jahapp då kör vi en liten summering av gårdagens träning för Helena i Happsta...
Platsen i gruppen kom av att det fanns en reservplats som jag blev tipsad av härliga Lotta (A lot of horses) i länklistan. Lotta har även hon ett sto född -09 och det är kul att ha någon att följas åt med på vägen mot en färdig ridhäst!

Efter lite strul innan vi lämnat Östhammar så kom vi i allafall fram och jag kunde sitta upp.
Med i gruppen var det totalt tre stycken födda -09 och ett elvaårigt litet sto, smidig som en liten katt.

Vi red bl.a travbommar som vi skulle sakta av till skritt efter för att komma fram i trav igen med litet kryss efter . Bra övning för Bling som gärna gasar på  efter sprången.
Red även en 5,5a över diagonalen som hon skötte sig fint igenom. Här är det fortfarande lite "balansgång" när det kommer till farten igenom, men som det är nu så verkar jag bara behöva rama in och sitta så sköter hon sig själv fint.
På slutet så satte vi ihop delarna till en liten bana med början vid travbommarna och lilla krysset vidare till 5,5an på diagonalen, fortsatte i galopp på ett litet kryss på långsidan för att avsluta på en oxer på motsvarande diagonal.
Hon rullade på fint och jag var så genuint glad när jag satt av och kunde lämna över tyeln till min duktiga lilla hästskötare Evelina!!!

Duktiga, duktiga lilla häst :)

Hrm... Vet inte riktigt vad jag gör!
Vi pratar inte så mycket om min sits här ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar