lördag 20 april 2013

Jätteblött!

Efter en dag på vanliga jobbet igår så var det bara att hoppa i storstövlarna och börja på nästa ställe, Skadeservice!


De tar för tillfället emot mängder av samtal av bl.a. översvämmningsdrabbade kunder och det handlar om både hus, gårdar och vägar (stora som små).
Igår var jag och killen jag jobbade med först till ett hus utanför Alunda, ett hus som var helt omringat av vatten :/
Byggde barriär, monterade pump och rullade vidare mot Örsundsbro. Två villor med barriärbyggen senare styrde vi stället mot Almuge och väg 292.
Det här stället var aningen knivigare skulle man kunna säga och det krävdes en hel del jobb från olika håll innan vi äntligen kunde vända tillbaka hem. Vi var inte hemma förrän kl.04 inatt och har precis vaknat till nyheten om att läget förbättrats vid jobbet (väg 292) som gjordes inatt men nu är det istället väg 288 vid Gimo som dras med stora problem.

(För er som inte vet så är det den "vanliga" vägen till Uppsala dit jag ska idag och hälsa på syrran och dit ska jag bara, på ett eller annat sätt!!!)

Det är verkligen en kass nyhetsrapportering från UNT's sida och jag är glad att få veta vad som händer tack vare sambons jobb! (För på riktigt, jag skiter i att Tzatikis utemöbler är blöta, restaurangen ligger ju mitt i Fyrisån och det händer varje år...)

Bild ifrån vår hage igår. Man kan ju tänka att hästarna gillet vattnet med tanke på att de har både skog och annan ängsmark att röra sig på :)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar