fredag 26 april 2013

Sadelkoll, tappsko och Roslagsterapeuten!

Efter sista hoppningen på Jälla har frånvaron av hästiga inlägg berott på att Bling fått ha en två veckor lång vila.
(Hade hon fått bestämma själv hade hon nöjt sig med bara två dagar i hagen men nu är det ju jag som bestämmer och inte hon och jag tycker att det är viktigt med vila för unghästen.)
Kursen rids ju fredag-lördag och hemma på söndagen så hade hon besök av Fia a.k.a Roslagsterapeuten för en välbehövlig massage och uppföljning med elterapi på måndagen.

Jag har funderat lite över ett beteende Bling börjat med vid sadling, hon stryker åt sig öronen lite och kliver åt sidan, och Fia hittade två lite ömma punkter på höger sida vid sadelläget. Dessa punkter skulle ju mycket väl kunna vara det som gör det och nu har jag äntligen min kära vän sadelutprovaren hemma igen som ska få kolla igenom sadeln åt oss. Håller tummarna för att jag inte behöver byta sadeln eftersom det är den absolut skönaste jag ägt någon gång utan att det på sin höjd bara behövs en omstoppning.

(Hur grymma vänner har jag inte? Sadelutprovare med lärande från Tärnsjö och massageterapeut för både häst och människa från UPH!)

Alltså, sadelkoll på söndag och på med en tappsko som leran sugit av på måndag och sen kör vi på igen :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar