lördag 4 september 2010

Klart och kallt!

Idag känns det verkligen som att hösten är på ingång. Luften känns så där klar, kall och alldeles lätt på något vis! Frukosten är avklarad och nu ska kläderna på för lite pyssel på utsidan. Vi håller på med lite olika projekt här hemma det är allt ifrån mursättning och garagebyggnation till att isolera övervåningen i vårt hus, så jobb på hemmaplan det finns det gott om!

Den stora leksaksrensningen som jag nämnde tidigare har fortfarande inte ägt rum så det ska jag försöka ta itu med innan jag åker till jobbet idag. Grabbarna tyckte ifrån början att det var ganska jobbigt att behöva slänga trasiga leksaker (där hoppet att få dem i ett "lekbart skick" igen var ute) men där har sommarens besök på Bakluckan varit jättebra! Nya, åtminstone för oss, leksaker som det klämts och känts lite på innan de kläckt ur sig "-Mamma, den här är verkligen en bra leksak för mej!!!" Dessutom så har det varit kul för en annan att strosa runt bland allt folk och kika.

Eftersom vi har en del att pyssla med så brukar mina föräldrar komma hit och stå till förfogande med bygghjälp och div. De är på ingång även idag så jag ska röra ihop lite "mellismuffins" till i eftermiddag!

Ha en bra lördag mina vänner!

1 kommentar:

  1. Camilla: Tack för förslagen, har tänkt lite i dom banorna jag med :) Har funderat lite kring barnens medverkan på bild i bloggen men tror nog att de kommer att få synas en hel del... De är ju trots allt en av de största delarna i mitt liv. Hur har du tänkt kring det?

    Kram!

    SvaraRadera