fredag 3 september 2010

TGIF!

Så kom den då, fredagen. Så skönt... Idag har grabbarna varit hos sin farmor hela dagen eftersom dagis haft planeringsdag och alltså varit stängt. Så skönt att kunna lösa det så och kunna jobba ändå, tack snälla farmor! Som att inte det var nog blev vi även bjudna på middag där.

Har skrattat så mycket på jobbet idag, vi är en ganska brokig skara människor och många av mina arbetskamrater kan göra mej så himla glad! Samtidigt som jag har många glädjespridare och människor som ger mej så mycket härlig energi i min närhet så finns det även en och annan "energitjuv". Ni vet en sådan som kanske vill ha och behöver så mycket av ens egen energi att det kanske inte räcker till åt en själv. Idag har jag funderat lite över det och även fast jag vet hur viktigt det är att inte låta det/dom bli ett bekymmer så är det lättare sagt en gjort! Jag är lite dålig på att låta det där jobbiga få "rinna av" och låter det tyvärr tynga ner mej lite för länge... Jobbar på det!

Lill-hästen fick två besök idag. Första turen upp släppte jag och grabbarna in henne för lite kraftfoder och som sällskap till kamraten som står inne efter hovböldsbehandlingen. Sedan vart det bara en snabb avborstning och lite "vett och etikett" på stallgången. Hon är ju bara ett år min lilla häst så det är välbehövligt! Nästa söndag ska hon få åka till ridhuset och löshoppa och det är något jag ser fram emot!

Hoppas ni får en bra helg! Kram på er.

2 kommentarer:

  1. Bort med energitjuvarna!!! Bort, bort!!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Eller hur Anne! Tyvärr tror jag att det som hände i helgen oxå är en bidragande orsak.

    SvaraRadera