söndag 19 september 2010

Tutar och kör!

http://www.youtube.com/watch?v=JEEVZ0cZExA&feature=related

Det här är något som jag verkligen vill att ni kollar in, och att ni verkligen kollar på hela klippet! Jag blir glad när jag ser det!

Jahapp, ett blogguppehåll på två dagar, anledningen? Det är mycket nu! Men nu kör vi på igen...

Dagen i denna familj började med frulle och påklädning (givetvis) för besök på både brandstation och marknad. Brandstationen är alltid lika populär hos grabbarna (läs: alla av det manliga könet boendes under samma tak) och eftersom det idag bjöds på kaffe så tyckte även jag att det var helt OK! Efter det var det alltså dax för marknaden på Sjötorget... Strumpor, naturgodis och en sväng i karusellerna i vanlig ordning. Det var ganska mysigt att traska runt faktiskt ända tills vi kom till leksaksståndet. Idag fick vi höra både det ena och det andra från en väääldigt arg och extreeeemt upprörd 4-åring. Varför undrar Du kanske...? Jo förstår du, vi tyckte inte att en ranglig plasttraktor var värd 200 kronor. Vi lägger hellre pengarna på en leksak som håller längre än någon timme och som tål att lekas med på riktigt och därmed basta! Han var vansinnig hela vägen ner till Öregrund och nästan hela vägen tillbaka till Östhammar medans lillebror satt med händerna för öronen tills han somnade.

Stallet då: Lill-Bling fick även idag komma in och stå inne några timmar i vanlig ordning. Idag fick hon dessutom sällskap eftersom det varit sådant regnväder ute. Hon brukar ju faktiskt komma in och få stå i stallet alldeles ensam och hon står väldigt bra. Hon kommer när man ropar och står sedan lugnt och fint när man lämnar henne i boxen. Om det är någon som undrar såå... "-Jajjemen, väldigt stolt matte"! Tack för hjälpen Cilla, jag mockar i morgon ;)

Hade inte riktigt samma känsla som förra helgen jag jobbade idag men det kan vara för att vi hade en hel del mer att göra idag.

Imorgon vill jag hinna med massor, plock på gården, städning, stallet, baka matbröd (lingonbröd och filmjölksbröd så himla gott) ev. även agera hårfrisör... Vi får se vad som hinns med helt enkelt!

Insåg för ett tag sen att bloggvärlden är en stoooor värld och tål att utforskas nu tänkte jag ägna mig åt det...

P & K

1 kommentar:

  1. God morgon!
    Är sambon vaken?
    Pappa är på gång och rullar snart in på garageinfarten - ska hjälpa till i garaget idag, jueh!

    GLÖM INTE ATT RÖSTA!

    / Mamma

    SvaraRadera