söndag 5 september 2010

Vart tog helgen vägen?

Ännu en dag som spenderades på jobbet. Den här helgen har varit riktigt bra då det är en bra grupp som jobbar ihop och framför allt har kul tillsammans! Så om det är någon arbetskamrat som letat sej in på bloggen (och som dessutom lyckats kommentera ;) ) "-Tack för i helgen!"

Stallbesöket var ett ganska kort ett idag med. Lill-Bling traskade med bestämda steg emot mej, förbi och rakt in i stallet när jag ropade. Hon såg rysligt kavat ut när hon gick rakt igenom flocken och de fick flytta åt sidan istället för att hon i vanlig ordning går runt dem. Tilläggas bör att hon är den absolut yngsta och nyaste i flocken... Aningen kaxigt kan jag tycka! Borstade av, fodrade och lämnade henne inne som sällskap några timmar idag med. Imorgon ska Arne (!) med hovbölden få gå ut igen så då behövs inte hennes sällskap inne längre.

På kvällskvisten åkte jag och småttingarna till Anne i Gimo på födelsedagsfika, grattis på 30-års dagen vännen! Hipp. hipp....
Jag tycker att det är så himla kul att själv få "upplevelser" i present så av mej fick hon en 2-timmarsritt på islandshäst i november.Tanken är ju givetvis att vi ska göra den tillsammans och om det är någon som skulle vilja följa med så absolut, "the more, the marrier"!

Imorgon ska jag försöka leta mej ut på kantarelljakt före jobbet och jag hoppas verkligen att jag hittar några!

Erika: Det blev ingen köttfärlimpa, dock köttbullar med gräddkokta morötter ;)

Ha en skön kväll allihop!

2 kommentarer:

  1. Åh va mysigt, en mkt bra present MEN jag tänker inte följa med ;-)!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Den va helt perfekt!:) Tack hjärtat!!

    SvaraRadera