torsdag 2 september 2010

Vilken dag...

Dagen började högst märkligt, jag vaknade i god tid för morgonköret. Ni vet hela kittet med Bolibompa med vällinggos för det små, en varm dusch och en kaffe för den stora innan dagen kör igång. Döm om min förvåning när de ringer ifrån jobbet och frågar vad jag gör.
"-Boschtar tännerna" blir svaret med luren i näven och tandborsten i truten!
"-Du började 7.00 blir svaret"
"-Skiiiit! Tänker jag i mitt stilla sinne." Klockan har med nästan 30 min passerat 07.00 och där står jag blöt som en katt med munnen full av Colgate och småttingar som inte alls kommer att vara med på noterna om deras kära mor börjar försöka stressa på dom...Slår numret till sambon som faktiskt finns på bara några minuters väg och kommer som prinsen på sin vita springare (läs: token i den snabba Skodan) och tar över småttingar och lämnar mej till mitt öde! Väl på jobbet är det väl kanske inte en av de bästa dagarna jag haft, men dagar som börjar lite galet ju tyvärr ofta har en tendens att fortsätta likadant!

Kvällen vigde jag och vår äldsta, William 4 år, åt lite egna aktiviteter i stallet. Pyssel med lill-hästen, och bandageläggning på en av stallkamraternas häst som sover inne i natt i väntan på hovslagare som ska få ta en titt efter en ev. hovböld i morgon bitti. Pappan i familjen och lillbror Aaron 2 år fortsatte med pysslet i garaget.

Ska försöka mej på det här med bilder nu, tanken är att det ska kunna finnas någon på plats i morgon i allafall.


Ha det gott mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar