torsdag 18 november 2010

Billiga hästar...

Hästar på rymmen = billiga hästar!

Igår så fick en del av våra älskade fyrfotingar för sig att koppla på autopiloten och dra iväg på äventyr med bara varandra och utan oss...
Gaaah, livsfarligt med tanke på att de tog bilvägen och det var både mörkt och halt ute.
Det var alltså ett stycke knabstruper (vilandes pga. hältbehandling), ett stort stycke halvblod, ett stycke varmblodsfarbror, ett lite tröttare men ändock autopilotkopplad stycke nordis-sto och sist och minst ett knubbigt stycke shettis-sto. För den uppmärksamme så var alltså inte min lilla vackra med på detta äventyr, hon stod kvar i hagen med två som inte heller förstod tjusningen med detta påhitt!

När jag hörde att de var ute på äventyr så var jag på väg hem från jobbet och jag var i stallet på 4min, max! Rullar upp på stallplanen och möts av en måttligt road stallkamrat som precis fått in alla rymlingar.

Vi har haft Vattenfall i hagarna som röjt vid kraftledningarna och nu börjar vi fundera på om de även "röjt" ett och annat staket i farten - inte okej i sånt fall! Trästaketen framme vid stallet lyckades de krascha iallafall...

Även idag stod det hästar på ställen det absolut inte ska stå några på, så nu går min lilla med benreflaxer på sig , bättre att ta det säkra framför det osäkra. Hon kommer att få ha dem på sig till jag vet att hagen är kollad och allt är som det ska igen!
Imorgon skulle markägarna försöka se över staketen (så gott det går, eftersom hästarna går i en väldigt rejält tilltagen hage) och framför allt se till att det är el på överallt.

Håll nu tummarna för att våra vackra djur stannar där de ska och inte ställer till en massa oreda...

Kram på er, sov gott.

5 kommentarer:

  1. Panik!!! Va har de fått för ryck då!!??=D Skönt att det inte hände nått allvarligt.Kram på dig gumman

    SvaraRadera
  2. Ohh no! Vilken tur att det gick bra!

    Ja jag säger då det. Elaka barn=bajs! Tack och lov så tar skolan det på allvar vilket känns jätte skönt!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Snacka om att min häst är lydig, duktiiig!

    SvaraRadera
  4. Måttligt road va de ja...men nu ska elen vara på. G stod och fixa med det i dag med för att se till att de får en rejäl stöt om de går på tråden...mohaa =)

    SvaraRadera
  5. Aaah! Inte okej alltså! Tur att du har en så väluppfostrad pålle som vet vett och etikett :)

    SvaraRadera