onsdag 10 november 2010

Donationstänk...

Sitter framför Grey`s Anatomy där det idag handlar om organdonation. Inser att det är ett ganska viktigt ämne att tänka på och är helt nöjd i mitt eget (aktiva) beslut att den dagen mina anhöriga ev. står där så behöver inte de fatta några beslut för det är redan klart!
Mitt val?
Att donera allt utom mina hornhinnor (anser att man kan leva ett helt funktionsdugligt liv som blind) till sjukvården men ej till forskningsändamål.

Har ni som läser gjort något aktivt val i den här frågan?

4 kommentarer:

  1. Japp, jag har tom skickat in papper på det så dör jag får dom ta mina organ! Kram

    SvaraRadera
  2. Ajjemen, ta vad ni vill ha och gör vad ni vill med det :) Har ju sånt där fiffigt kort i pluskan också!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat tjejer, jag har skickat in papper jag med men kortet till plånboken är borta sen länge...

    Kram på er!

    SvaraRadera
  4. Varför inte till forskning? Du kan t ex spara försöksdjursliv på det sättet.

    SvaraRadera