lördag 6 november 2010

En bra dag med lite av varje!

Vaknade till ett hus som badade i solljus, alltså var det inte så himla svårt att komma ur sängen som det brukar kunna vara ibland. Solljuset gör ju sitt till - åtminstone för mig!
Efter frukost och packning av fikakorg åkte jag och grabbarna ner till Öregrund.
Om det nu har letat sig någon hit som inte känner mig sen tidigare, så kan jag berätta att Öregrund är den lilla staden vid havet där jag växt upp. En liten stad , ganska vindpinad och folktom den här tiden på året men som växer markant under sommarhalvåret.
Igår kom min lillasyster Mia och hennes son Milo ner till mamma och pappa (som bor i Öregrund) och det var dom vi åkte ner för att träffa idag! Både jag, syrran och mamma hade laddat kamerorna och fotade järnet när de tre busarna härjade vid strandkanten i Tallparken!  Här är några av bilderna vi lyckades fånga våra små på...




Åhh hej!!! Här är det kasttävling...






Wille gillar att grilla, att tända grillen är det bästa med att grilla!



Tvååringarna gillar däremot att skrika, det högsta dom kan!!!





Efter korvgrillning och kaffedrickande åkte vi hemåt efter ett snabbt stopp vid minneslunden för att tända ett ljus för min mormor. Själva ljuständningen går helt problemfritt, mitt problem blev dock att förklara på ett bra sätt (utan att lämna allt för mycket griller i huvudet på grabbarna) varför en del som "bor i himlen" har en gravsten (är gravsatta) och andra bara får ett ljus (de som är kremerade). Minns faktiskt inte riktigt vad jag svarade...

Killarna somnade i bilen och jag stannade till i stallet på vägen hem. Tog in, borstade igenom, plockade kardborrar (för vilken gång i ordning kan jag inte minnas) och lät henne vara kvar inne och äta. Så här såg hon ut idag...

Märk väl den lilla tofsen som anas mellan öronen, det är
"burret" som blev kvar efter borttagning av borrarna!

Kvällen rundades av med pizza på hemmaplan med syrran och Milo som middagsgäster. Nu sover barnen och de vuxna slappar framför TV:n.

Imorgon är en dag helt utan planer, jag tänker vårda den väl!

Kram och godnatt på er...

2 kommentarer:

  1. Det är tur att pappa är brandman med tanke på äldsta sonens intresse :-)

    SvaraRadera
  2. :)
    En fin och riktigt bra dag! Jag är inte bortskämd med att få träffa Tripp, Trapp och Trull samtidigt! Och, att få med de tre på SAMMA foto är inte lätt som de härjar och far omkring. Men jag tog mitt livs bästa foto på dem där nere i Tallparken och la' ut det på Öregrundarbloggen.
    (Jag ska rama in det!)

    / Glad Mommo

    SvaraRadera