torsdag 4 november 2010

Receptförfrågan!

Fick en fråga av en vän på hur jag kockade ihop en fiskgryta som jag gjort här hemma tidigare.
Jag gjorde sisåhär:

Som bas till såsen använde jag mig av "skagenpanna" från ARLA (?) och vanlig matlagningsgrädde. Till en gryta för oss fyra, två vuxna & två barn räckte det med en av var.
Tror att jag använde mig av torsk men vilken fisk som helst borde passa, låt smaken avgöra.

Fräste upp paprika, slantade morötter och paprika tillsammans och lade över det i den upphettade skagenpannan och grädden.
Lät det koka på svag värme och tillsatte sedan fisktärningar och purjolök. Nästa gång ska jag se hur det blir om jag smyger ner lite räkor också.
Jag smaksatte med färsk dill och lite finrivet citronskal och kan även ha kört i en fiskbuljongtärning...?

Grytan passar lika bra ihop med matvete som med kokt potatis!

Testa, det var både enkelt och gott!

3 kommentarer:

  1. Det lät mumsigt, måste testa!
    Kram/Pamela

    SvaraRadera
  2. Eller hur Pamela?! Har du hunnit testa än?

    SvaraRadera
  3. Nej, men till helgen kanske...
    /Pamela

    SvaraRadera