måndag 1 november 2010

Laddar för bad!

Jahaja, nu är jag tillbaka igen... Vad har en sån som jag sysselatt mig med en dag som denna då?
Efter dagislämningen stannade jag till och handlade på mig lite av varje på Granngården och åkte vidare upp mot stallet och min vackra lilla häst. Dagen till ära blev jag mottagen av ett mjukt gnägg och sådant värmer en hästägares hjärta!!! 



Lilla-Bling fick gå in i boxen och kläddes på med schabrak och tömkörningsgjord och sen härjade jag runt lite i boxen, hoppade, skuttade lite på sidan med ena armen liggandes över ryggen och var allmänt dryg (i tottons ögon). Hon tyckte dock att jag var irriterande och inte läskig! Hon är aningen ömfotad sååjag vill inte gärna dra iväg henne på promenader av rädsla för att hon ska förknippa rörelse och motion med något som smärtar... Men med så unga individer finns det ju en hel uppsjö med alternativ att ägna sig åt och kika närmre på!

Hemåt, duschade och blev helt gaaalet trött så jag hann bädda ner mig för en powernap innan det var dax att dyka i arbetskläderna och dra mig emot jobbet. Jobbar, som jag nämnt tidigare, med några av de skönaste arbetskamraterna på just måndagar så eftemiddagen gick fort, alltid tacksamt.

Nu sitter jag i soffan och laddar inför en resa över till Åland och Mariehamn i morgon. Närmare bestämt Mariebad http://www.mariehamn.ax/mariebad , killarnas farföräldrar brukar försöka få med sig så många barnbarn som möjligt och åka dit när det är lov i skolorna. Borde därför ta och krypa i säng så jag kommer upp i tid...

...kram och godnatt mina vänner, kända som okända, vi syns i morgon!

1 kommentar: