onsdag 3 november 2010

Alfons, bad och simmande knattar!

Igår var vi alltså till Mariehamn på Åland på "badresa". Barnens farföräldrar hade hyrt en minibuss som vi stuvade in oss i allihop... Efter båtresan, som givetvis spenderades vis Alfons-huset, rullade vi av båten och mot Mariebad. 
Efter pysslet i reception och omklädningsrum så kunde vi äntligen hoppa i poolen!
William hängde på sina äldre kusiner på en gång och Aaron var med mig (till att börja med...). När vi badar tycker både jag och killarna att det känns tryggt med både "flytpuffar" runt armarna (Cherek`s) och vanlig simdyna och det körde vi alltså på! Det dröjde inte många minuter innan Aaron kände sig säker på sin sak och sparkade sig fram i poolen på näst intill egen hand, sjövild och skitsöt!!!
Wille däremot vågade sig upp i vattenrutchkanan och var väääldigt stolt över det!
Efter några timmar, som gick väldigt fort, gjorde vi oss iordning och åkte tillbaka mot båten. Det blev en tyst och väldigt lugn bilresa när en efter en somnade.
Sammantaget så var det en väldigt kul resa och alla kusiner, där Aaron är minst med sina 2år fyllda och den äldsta är Felicia som är 15år, sköter om varandra och går väldigt bra ihop.

Efter hemkomsten smet jag ner till en vän på ljusvisning. Den här fina ljusstaken beställde jag, men istället för de färgade värmeljus"kopparna" ska jag ha vanliga stearinljus i.

NYHET! Julgran ljushållare

Fin va?

2 kommentarer:

  1. Jätte fin :) Det verkar vara en väluppskattad resa. Alltid lika trevligt...

    Suzana

    SvaraRadera
  2. Åh, jättefin ljusstake! Vill ha! Ge mig :)

    SvaraRadera