tisdag 14 december 2010

Katjing!

Hej och hallå, alla ni som kanske saknat mig!
Ännu en gång snurrade klockan och dagarna på lite fortare än vad jag lyckades hänga med i...
Ännu en gång får jag krypa till korset och be om ursäkt.

Var jag har pysslat med under frånvaron är egentligen allt det där vardagliga pysslet man behöver beta av, barn, samboliv, hus (med allt vad det innebär), vänner, jobb och självklart totton (mitt vackra lilla hjärta).

Skulle ju kunna testa att spalta upp det lite...

Barn: Våra älskade valpar har sysselsatts med div. skojigheter. En tur i en av Tobbes bandvagnar, stallfix, givetvis pulkaåkning och en hel del lek i snön. Dagen till ära har vi föräldrar varit bjudna till dagis på luciatåg för att se små tomtar, lucior och stjärngossar visa upp sin skönsång, behöver jag säga att jag var väldigt stolt över pojkarna!?



Wille i pullkabacken!

Aaron med en min som jag har lite svårt att tyda...

Samboliv: Ganska snålt på den fronten eftersom det varit brandvecka. Den veckan resulterar i att två vardagkvällar försvinner i och med att deltidarna träffas och övar olika scenarier på brandstationen. Men vi hann visserligen med ett julbord tillsammans och det är inte fy skam!


Pepparkakshuset från julbordet!
Visst är det fint?

Hus: Med ett pyssel och stök som aldrig tycks sina trots "hjälp" från småfolket som gör allt i deras makt för att styra upp och i vissa fall försök att till och med möblera om.

Vänner: Hunnit med en (!) fika hos ett par av mina grannar, för visst tusan är man grannar om man bor i samma kvarter? Har dessutom fått hälsa på och laga god mat med två av mina goa arbetskamrater. Inte dumt alls...



Den här glada kotten figurerar redan på sin mors blogg.
Det här leendet kan ju få vem som helst att smälta!

Jobb: Jomen visst, det med!

Totton: Min vackra lilla häst känner inte längre av sina aningens stympade hovar (till följd utav uppverkade uppluckringar i sina framhovar) och far fram som en riktig buse i hagen till kamraten Krolles stora förtjusning!
Idag släppte jag henne på ridbanan för lite bus och för att få se lite rörelser. Gillade helt klart vad jag såg och tycker att det ska bli så spännande att se vem hon kommer bli när hon blir stor. Det finns en ryttare som väntar på henne på Strömsholm om allt går enligt planerna och även en tanke om en sväng norröver i länet när det är dax för första svängarna på tävlingsbanorna. Tankarna är många och viljan att det ska bli riktigt bra är stor!

Hagbild...


Aramiz.




Står och drömmer...


 Nu är det sängdags, kram och godnatt på er.

3 kommentarer:

  1. Haha! Jag är fett pepp kära du! Vi blir ett stenhårt team, med massa BLING

    SvaraRadera
  2. Kul att du är tillbaka =)

    Är ju bortskämd med många uppdateringar från dig!

    SvaraRadera
  3. Äntligen! ;)
    Men sluta be om ursäkt för dig. Helt klart är det viktigare att ta hand om sig själv och de man håller kär än att skriva sin blogg.

    Min sambo brukar gnälla lite när jag säger grannar om de som bor 3 km bort ;)

    SvaraRadera